čtvrtek 18. července 2013

Malinové brownies

Maliny jsou super. Čokoláda taky, že jo. A co byste řekli tomu, spojit tyhle dvě skvělosti k sobě a mlsat je zároveň? Takže tedy sladká čokoláda a lehce nakyslé maliny? Řeknu Vám, že tahle kombinace je fakt boží. 



CO BUDE TŘEBA?

uvedené množství ti vystačí na pekáček o rozměrech 20x35 cm

250 g másla, nakrájeného na kousky
200 g kvalitní tmavé čokolády, nalámané na kousky
100 g mléčné čokolády, nalámané na kousky
400 g světlého třtinového cukru
150 g hladké mouky
50 g kakaa
špetka soli
4 větší vejce
200 g malin

   CO TEĎ S TÍM?


Ve vodní lázni na mírném plameni v nějaké inteligentní míse (rozuměj ne např. plastová) rozpustíme máslo a čokoládu. Postupně budeme přisypávat cukr, dokud nezískáme hladkou čokoládovou směs. A to je ten nejpravější okamžik k tomu, abychom sundali misku z vodní lázně.

Rozehřejeme si troubu na 160 °C. Vyložíme si pekáček archem pečicího papíru.

Postupně začneme vmíchávat vajíčko, jedno po druhém. Do čokoládové směsi pak přes síto prosejeme mouku se špetkou soli a kakaa a řádně vmícháme. Nyní vsypeme polovinu malin do těsta, promícháme a vlijeme do pekáčku. Rovnoměrně uhladíme stěrkou, posypeme zbývajícími malinami a šoupneme do trouby na nějakých 30-35 minut podle toho, jak moc "mokré" si brownies přejete. Nechte brownies zcela vychladnout a budete si moct pochutnat na uvnitř krapet mazlavých brownies s křupavou krustičkou na povrchu.
(Musím přiznat, že je to trochu boj - vydržet, ale pak vám bude stačit jen kousek, protože je to obrovitánsky sytý...)


  





 INSPIRACE - Apetit


Jen chci upozornit na zrádné maliny, nebo spíše na jejich obyvatele. 
Maliny jsem trhala u babi na keříku a raději jsem je dvakrát přebrala, jelikož maliny chutnají nejen nám prachobyčejným smrtelníkům, ale i červíkům a musím říct, že se umí schovat celkem dobře.
Pokud nejste vegetariáni, tak si to probírat nemusíte, že jo... 

5 komentářů:

  1. To se mi teď v Apetitu líbilo asi nejvíc, no vypadá to jak jinak, než skvěle :)
    Vidím, že se ti podle fotek skvěle povedla brownies konzistence! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Verčo! :) Jojo, docela jo, bála jsem se, že to přepálím a budu mít obyč buchtu, ale zadařilo se, určitě to zkus ;).

      Mně se tohle číslo líbí docela dost. Když mi přišlo poštou tak jsem nevěděla co dřív :D.

      Vymazat
  2. už se mi pečou v troubě ;) ale Lidl neměl maliny tak to jedu s borůvkama tak uvidíme :D

    OdpovědětVymazat
  3. Dobry den, chcela som sa opytat na velkost formy v ktorej zvyknete piect aby bolo cesto akurát vysoke nie priliz nizke...Chcela by som tento kolacik upiect pre priatela na vyrocie a zvazovala som formu srdca v klasickej velkosti ale neviem ci nespravit radsej viac cesta na taku formu..
    Dakujem za odpoved :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,

      v receptu uvádím, že jsem pekla v pekáčku o rozměrech 20x35 cm.

      Ať se zadaří!

      Vymazat

Máte něco na srdci?